Wednesday, July 22, 2009

MimPi : boley perCaya ke?

assalamualaikum..



semalam cikwana dapat mesej dari kwn2 cikwana yang mengatakan beliaw suda pon menerima surat tawaran interbiu..masing2la meluahkan rasa takut..gugup..nerves dsb..time ni cikwana takde ape2 feeling..menjelang mlm..agak ramai kwn2 yang telah melaporkan kpd cikwana yang mereka juge telah menerimanye..cikwana da risau jugak..
"aku ni org joho je..nape tak dpt lagi..diorg ade yg duk kedah da dpt da.."
jd..sebelum kerisauan itu menerjah terus ke kawasan medula oblongata cikwana..tidUr la aktiviti yg paling sesuai..baru nak terlelap..hp cikai cikwana tu pn mengeluarkan bunyiknye yg tak sedap sgtla.. mesej masuk..bisik ati kecil ini.. oo...cik lyana mesej..beliaw bertanyakan hal yg sama n secara tak aku sedar..kami membincangkan hal yg aku taknak pikir la..risau mcne pon..posmen takkan dtg umah cikwana pada waktu2 genting ni..jam 10mlm..

"gudnite..lyana..",sy nak tido.. pagi ini..cikwana terjaga lebih kurg jam 6.23pagi.. cikwana mimpi...terperanjat lepas dpt mimpi itu.. org kate kalau dpt mimpi bUruk, jgn gtau org..kalau mimpi baik, hm..cikwana tak sure kene gtau org ke tak..mimpi yang cikwana alami ni tak tau la dlm kategori baik ke buruk..tp mcm kelako je.
tanpa buang masa..cikwana trus capai hp nak bagi sms kat ciklyana.. mesej itu berbunyik..

"fuh..nasib baikla mimpi je..mlm td sy mimpi..sy p interbiu..tp soklannye takdela tnye pasal PPSMI ke..PiPP ke..KPM ke..diorg tanya sy mcne cara2 untuk wat kek.."

itu la penangan terlalU byk pikir.. jam 9 td..cikwana gtau mak..apekah maksud mimpi tu.. mak kate.."merepek la budak ni...".. tak lame tu..dgr plak deruman enjin moto posmen sambil jerit "pos ekspress..pos ekspress.."
ekspress sgt la tuh..

mak pon kuar..mak cikwana kate.."hah, itu die cara2 buat kek ko da sampai..", perli mak.. bile diteliti..memang ye.. surat tawaran interbiu KPM..

alhamdullillah... smge segalanya berjalan lancar..ameen...

~best jugak jadik posmen kan...~

7 comments:

nuruddin | Ray said...

aku rase baek ko standby je ngan jwpn mcm mane nak wat kek...mane la tahu, ntah2 btol interviewer tu tanye ko soklan tu...ha, kelam kabut nk jwb kang....hahahaha.. :P

cikwana said...

aku pon rase gitu la..kek ape ye..
kalau2 ko ade resipi baru..gtau la ea..mesti interviewer aku tu suke..;p

acik | uyul said...

wana, kalu soklan ye macam tuh..failed la aku. aku mane reti wat kek. cengkodok je reti huhu T_T

cikwana said...

aku pon xreti jgk..
kalo buat smbal totok tu tau laa..
huhuhu

ChiLaBaey's said...

Nasib baik mimpi, kalau betul2... cobaan... hhehehe...

cikwana said...

tau takPe..=)

Cik As said...

surat aku ven pos laju yg anta...
haha...cm mustahil jer ko akan ditanyer cara buat kek sebab ko bukan budak KH..hehe kalo budak KH tu lojik gak...pali2 pon dia tnyer bab2 fizik...ko kn cikgu fizik kn? eh..yeke....ke aku silap...?
Ape pon da lpas dah pon interview aritu.. So, alhamdulillah la...Tinggal tunggu posting ajer...