Saturday, July 24, 2010

: cekgu di mata hati pelajar :


assalamualaikum..

berdirinya saya di sini adalah untok..
eh tidak2..sy sdg duduk di atas krusi merah dengan tenang n excited untok menaip blog yang skian lame tak dpt kaseh syg dr saya..

bukan takmo update, cume ketiadaan masa serta *ketidakcukupan time barangkali..
slpas mlihat n membaca blog cikJul , saye juga terpanggil untok merajin2kan jari jemari menaip..

nape tajuk entry saya sebegitu rupe? *cekgu di mata hati pelajar*..
sebabnya adalah..ni blog saya..suka hati la..kalau blog korang, korang buatla tajuk *cekgu di bawah pankreas pelajar*.. ok2 straight to d point..

cekgU, guru, teacher.. (CGT)
ape pon panggilan kite pada mereka ni.. mereka tetap sama je..ade matlamat, visi, misi yang sama..nak bantu anak bangsa untok trus maju ke depan.. *kalau ke belakang, mundur ek*..
tp, tak semua pelajar, murid, budak sekolah yang tau, paham, hargai CGT mereka..

aku bukan nak *backup CGT ni..cume pikir same2 la ek..

-------------------------------------SCENE 1 : kedai buku :
budak sekolah 1 : wey..ko da siap keje cekgu ***** blom?
budak sekolah 2 : blom lagi..nape?
budak sekolah 1 : aku pon blom siap lagi..BONGOK la cekgu *****. ade plak bagi exercise *latihan berlambak2..dari page 21 sampai 55..GILE btol la..
budak sekolah 2 : tau xpe..die ingat kt ni PANDAI sgt ke???
budak sekolah 1 : lantak la..tak hingin aku nak buat..

------------------------------------SCENE 2 : kedai teleFon :
budak sekolah A : aku suke la enpon model tu..cantek n smart!
budak sekolah B : kalau suke beli la..tp mahal tu..ade duit ke?
budak sekolah A : ala..kalau susah2 aku curik je enpon cekgu ***..
budak sekolah B : hahahhaa..

arini aku bgi 2 scene je..naik taip pnjang2 lagi..tapi mak da jerit suh wat jemput2 plak..huhuh
dedua scene di atas adalah kisah benar tiada yang benar melainkan yang benar2 belaka..

respon scene 1 :
aku : menjegilkan mata pada kedua2 budak sekolah tu..
budak sekolah : tunduk n terus membelek2 buku resipi..
(sebab ko tak pandaila cekgu ko bagi latihan byk2..)

respon scene 2 :
tokey kdai : ye kak, nak carik ape?
aku : erm...bang, tepon curik ade tak?
dedua budak sekolah berpandngan sesama sendiri..
(aku nak bli topup je..)

-----------------------------------------
alahai..pikir2 la..haish~

7 comments:

zulhilmi said...

da dpt tgkp ke bdk curi hp tuh?

cikwana said...

kes ditutup bgitu saje~

♥ shiMawar ♥ said...

hahahahaha..lawak le.. :) kenapa kau tak ceramah sepatah dua kat budak2 tu..?bg insaf sikit..

cikwana said...

shima : aku ingt nak ceramah gak..tp aku taknak diorg tau aku ni cekgu..hahaha

Mohd Naim said...

alah..aku masa sekolah dulu pun kutuk2 cikgu jugak (siapa yg xpernah kutuk cikgu ?)

tapi bila nak exam atau dah habis penggal tu, mintak maaf la balik. time hari raya pun mintak maaf jugak..tapi time nak habis sekolah tu...minta maaf sampai nangis2(aku x la)..huhuhu!!

cikwana said...

memangla..tp agak2la wey..
ko pasti ke sempat mintak mahap kat cekgu? hahahha

*tp aku rase skng ni dasat sikit bebudaknye*huhu

cikwana said...

naim : yeke ko tak mintak mahap smpai nanges2?? nth2 siap hentak2 kaki..hantuk2 kpala kat dinding..

*nampak sgt byk dosa kat cekgu*
lalalalala~